Hogyan adjunk el bármit? Hogyan nyerjünk meg egy választást? Hogyan szelídítsük meg életünk párját? Erre a három, látszólag össze nem függő kérdésre a válasz ugyanaz, a cukiság. Hiszen ki tudna ellenállni egy reklámnak, amiben egy elbűvölő, boldog mosollyal ugrándozó gyermek mondja el, hogy milyen fontos nekünk XY termék. Igaz ez a politika világára is, ahol a kampánycsapatok rég felfedezték, ha az óriásplakáton a politikus éppen kiskutyát etet vagy simogat, az számokban is mérhető szavazatgyarapodást jelent. Mindkét fent említett szakma bőven él ezzel a lehetőséggel, ennek jeleivel bárki nap mint nap találkozhat a reklámújságok lapjain vagy a televíziós rövidfilmek világában. Persze Hollywood berkeiben is rég közhelynek számít, hogy a cukiság a nyerő kártya, ha kasszasikert szeretnének elérni. De ha a családi viharok lecsillapítása kerül szóba, az okos férjek választása ott is a cukiság lesz. Egy csokor virág, egy aranyos kisállat vagy egy állatkerti látogatás a gyermekkel hosszú időre napsütést varázsolhat a zsörtös oldalbordák arcára.